Найбільше матеріалів із ознаками замовлення в онлайн-ЗМІ Запорізької області стосувалися партій “Опозиційний блок” та “Опозиційна платформа – За життя”. Так, про партію “Опозиційний блок” було опубліковано 23% матеріалів, про “Опозиційна платформа – За життя” – 17%.
Такими є результати дослідження ГО “Інститут масової інформації”, що було проведено в 10 онлайн-ЗМІ Запорізької області з 24 по 28 червня цього року.*
Окрім цього, у топ партій-“джинсовиків” онлайн-медіа регіону увійшла “Європейська солідарність” – 15% “джинсових” матеріалів.
За даними дослідження ІМІ, кількість публікацій про окремих кандидатів, як мажоритарників, так і “списочників”, склала 38% від загальної кількості публікацій з ознаками замовлення. Найбільше таких матеріалів стосувалися діючого мера Володимира Буряка і “його команди” (цей термін був часто вживаним у публікаціях) – 28%.
Володимир Буряк попіарився на запевненні, що в місті з’явиться ще один дитячий майданчик, вітав з Днем Конституції. А “команда мера”, на сторінках сайтів, зустрічалася і ділилася своїми планами з колективом місцевого водоканалу, вітала і обдаровувала 99-річну мешканку Запоріжжя, розповідала про плани створити ще один сквер у місті.
Один з сайтів – ПРО-Бердянск – відзначився особливою прихильністю до кандидата від “Опозиційної платформи – За життя” Олександра Пономарьова. Цього кандидата медіа згадує у 5-ти публікаціях в моніторинговий період, тобто в середньому про кандидата щодня з’являється якась новина. Медіа розповідає про те що політика зареєструвала ЦВК, кандидата і діючого нардепа хвалять за те що він “вибив” субвенцію для свого округу, за те що проект берегозахисної лінії пройшов “останню важливу експертизу”, цитують скарги депутата на діяльність місцевого ЖКГ.
Протягом моніторингового періоду було проаналізовано 922 новини, із них 3,5% або 32 новини мали ознаки замовності, а 2,2% або 20 матеріалів були неналежно марковані.
*Аналізувалися такі онлайн-ЗМІ: Индустриалка (iz.com.ua), ПРО-Бердянск (pro.berdyansk.biz), Репортер Запорожья (reporter-ua.com), Forpost.media (forpost.media), INFORM.ZP.UA (inform.zp.ua), 061.ua (061.ua), ZаБор (zabor.zp.ua), ЗАНОЗА (zanoza-news.com), Акцент (Akzent.zp.ua), IPNews (ipne.ws).
Дослідження проведено в межах проєкту за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні. Погляди авторів не обов’язково збігаються з офіційною позицією уряду США.