Про запуск трамвайної лінії, перший рейс теплоходу “В. Я. Чубар” та інші історичні факти Запоріжжя, що сталися 17 липня, нам розповіла Ганна Черкаська – запорізька дослідниця і журналістка.
1932 – У Запоріжжі введено в дію трамвайну лінію Дніпрогес – Запоріжжя І.
30 вересня 1934 року розпочався регулярний трамвайний рух греблею. У цей день запустили маршрут №4. Тільки один вагон ходив по колу до будинку суспільних організацій (будинок міського управління міліції). До війни трамвайні лінії міста простиралися на 75 км.
Перший запорізький трамвай. Фото: uahistory.com
Рейки були прокладені в одну сторону. Дерев’яний трамвай мав кермо ззаду й спереду, водій переходив на зупинці. Було дві зупинки і обидві конечні. Уздовж салону було дві лави з натурального дерева.
Трамвай прямує через шлюзи греблі (1930-ті рр.) Фото: retroua.com
Щогодини він відправлявся від Будинку громадських організацій (зараз це міський відділ міліції) до Механічного заводу. Працював з 6:00 ранку до 1:00 години ночі.
1933 – Після завершення будівництва Дніпрогесу здійснено перший рейс Київ-Херсон на пасажирському теплоході “В. Я. Чубар”. (17 – 20 липня).
1939 – Указом Президії Верховної Ради СРСР місто Бердянськ було переіменовано на місто Осипенко, а село Новоспасівку Бердянського району на село Осипенко.
1959 – Запорізький паровозоремонтний завод перейшов на ремонт електровозів.