Новости Запорожья | Онлайн главные свежие новости за сегодня | inform.zp.ua

Як соцмережі вплинули на нову Верховну раду: 10 неочевидних підсумків виборів

Новини Запоріжжя

Аналітики Singularex та «Iнтерньюз-Україна» проаналізували український сегмент трьох популярних соціальних мереж: Facebook, Instagram та VK та дослідили 4 мільйони  постів від користувачів, які позначили Україну як країну свого проживання, у періоди до та відразу після парламентських виборів (17 червня – 14 липня та 22-28 липня). У фокусі дослідження – риторика користувачів стосовно п’яти партій, які пройшли до Верховної Ради IX скликання. Загалом спеціалісти зробили десять висновків щодо цього. Про це повідомляє inform.zp.ua з посиланням на Iнтерньюз-Україна.

1. Поляризація між Порошенком та Зеленським стала менш помітною

Поділ українських спільнот “Facebook” та “VК”, зумовлений президентськими перегонами, перед парламентськими виборами змінився відповідно до перестановки позицій у рейтингу. Протистояння між прихильниками Володимира Зеленського та Петра Порошенка втратило актуальність у всіх трьох соціальних мережах. На “Facebook” критика розсіялась між різними партіями. Так само українські користувачі “VK” розділилися радше на ідеологічному, аніж на політичному ґрунті. В “Instagram” найпопулярніший хештег про Володимира Зеленського вжили вчетверо частіше, аніж аналогічний хештег про Петра Порошенка (9 тисяч 642 та 2 тисячі 259 використань відповідно).

2. Про Володимира Зеленського говорили найбільше

Аналогічно до результатів виборів, Володимир Зеленський отримав найбільше уваги у всіх трьох соціальних мережах. Користувачі “VK” постили вчетверо більше про його партію “Слуга народу”, аніж про “Європейську Солідарність” Петра Порошенка. Незважаючи на те, що офіційні сторінки цих двох партій вийшли у топ на “Facebook”, користувацька активність виявилась іншою. Там партія Володимира Зеленського мала вдвічі більше згадок, ніж чотири інші партії у всіх постах разом (17 тисяч 945 проти 9 тисяч 519 відповідно). А в “Instagram” 8 із 10 публікацій про вибори стосувалися саме пропрезидентської сили.

Увага до партій у соціальних мережах

3. “Слуга народу” – новий цап відбувайло

Перебуваючи у центрі уваги, Володимир Зеленський часто зазнавав жорсткої критики як у “Facebook”, так і у “VK”. Серед топових постів про вибори загалом та партію, зокрема, негативна риторика переважає позитивну. Користувачі “Facebook” часто критикують його призначенців та “Зе-депутатів” за “непотизм” та брак досвіду. Окрім тем, пов’язаних із війною, такі пости є звичними серед проросійських лідерів думок у “VK”. Як і у “Facebook”, найактивніші проукраїнські користувачі у “VK” (переважно прихильники Петра Порошенка) звинувачують “Слугу народу” та Володимира Зеленського з тих же причин, водночас вихваляючи Петра Порошенка.

4. Володимир Зеленський й досі домінує в соцмережі “Instagram”

“Instagram” й досі залишається “тихою гаванню” Володимира Зеленського. На відміну від інших партій, “Слуга народу” має велику кількість профілів, що працюють на її репутацію. Такими є численні фан-клуби (ze.country, zeukraine.2019, zelenskiypub, mr.zelenskiy, zelenskiy.95, zelenskiyfans), акаунти, присвячені “Кварталу 95”, його учасникам та іншим проектам (комедійне шоу “Ліга сміху”).

5. Insta-перестановка – “Голос” вирвався вперед

Попри Зе-домінування, рекордно висока кількість постів про “Слугу народу” впала до 60 % (з 82 % у попередньому періоді: 1 травня – 17 червня). Зміна позицій політичних сил в “Instagram” обернулася також суттєвою втратою для “Європейської Солідарності”. Її доля уваги з боку користувачів знизилася з 17 % до 8,5 %. “Опозиційна платформа” Юрія Бойка та “Батьківщина” Юлії Тимошенко залишилися тут далеко позаду. “Голос” спромігся мобілізувати аудиторію перед виборами, завоювавши 13 % її уваги (у порівнянні з 5 % у минулому дослідженні).

Популярність партій в Instagram

6. Не зважають ні на кого – переважає негативна риторика

У “Facebook” негативна риторика досі переважає над позитивною стосовно усіх партій, за винятком “Батьківщини”. Негативні пости налічують 53 % проти 10 % позитивних. Водночас офіційні “Facebook”-сторінки партій демонструють протилежний тренд: 98 % постів до всіх партій, окрім “Опозиційної платформи – За життя”, були позитивними. У “VK” тенденція до негативу посилилася стосовно перших трьох партій, помітних у топових постах. В “Instagram” позитивні емоції переважили негативні у постах про усі партії, за винятком “Європейської Солідарності” (49 % негативних та 29 % позитивних постів).

Популярність партій в Facebook

7. Зв’язки з Росією як червона ганчірка для бика

Хвилі різкої критики проти “Опозиційної платформи” досягли піку на “Facebook”. Майже 88 % постів, пов’язаних із партією, мали негативний характер. Лише у 0,6 % постів була позитивна риторика. Разом із “Опозиційним блоком” та “Партією Шарія”, партія Юрія Бойка часто зазнає звинувачень та осуду. Користувачі “Facebook” називають депутатів цих партій “вбивцями”, “українофобами”, “заплямованими кров’ю”, “путінськими покидьками”. Подібно до “Facebook”, проукраїнські користувачі “VK” згадують “Опозиційну платформу – За життя” як “триголового дракона “Медведчук-Рабінович-Бойко”, якому Володимир Зеленський та його команда не чинять опір.

8. Проукраїнські користувачі “VK” не здаються

У “VK” користувачі з проукраїнською позицією програють проросійським у поширенні меседжів. Проте вони залишились досить активними у протистоянні проросійським наративам про українську політику. Прихильниця Петра Порошенка з Харкова стала однією із лідерів думок за кількістю реакцій (5 тисяч 130 у порівнянні 2 тисяами 235 реакціями на найпопулярніший пост авторства проросійського політичного аналітика). Тим не менше, список найбільш популярних українських профілів у “VK” складають користувачі із проросійськими поглядами або прихильники самопроголошених республік Донбасу.

Меседжі користувачів в Vkontakte

9. Антиукраїнська риторика у “VK” посилилась

Поширені хештеги та джерела інформації у “VK” чітко демонструють значну перевагу проросійських поглядів на українські партії та вибори. Деякі топові хештеги про вибори стосуються Майдану, Криму та “Новоросії”. Несприйняття будь-чого українського проявлялося у меседжах, поширених під кремлівськими ярликами про Україну як “державу-помилку” (#страна404) та з аналогічним ставленням до українських медіа (#укросми). Окрім телемосту між “NewsOne” та російським пропагандистським телеканалом, у топ зацікавлень потрапив конфлікт на Донбасі. У “VK” всім майбутнім депутатами (навіть Віктору Медведчуку) дісталося за їхні слова чи ініціативи. Проросійські наративи не увійшли до списку найпопулярніших постів ні у “Facebook”, ні в “Instagram”. Загалом, про парламентські вибори в Україні писав кожен користувач “Facebook” та кожен 129-й користувач “VK”.

10. Вибори не змінили реакцій

У перший тиждень після 21-го липня мало що змінилося. Рекордно високі результати “Слуги народу” спричинили швидку появу постів та реакцій у “Facebook”. Найбільш популярний допис (8 тисяч 900 вподобань та 8 тисяч 100 поширень) про цю партію атакував Володимира Зеленського за те, що він не спромігся допомогти українській делегації в ПАРЄ. Інші пости про партії були критичними та обнадійливими водночас. Український “Facebook” залишився консолідованим у своїй реакції щодо “Опозиційної платформи”, хоча найбільш популярний пост набрав менше однієї тисячі вподобань. “VK” виявився байдужим до результатів виборів. У найпопулярнішому пості (106 вподобань) антиукраїнський користувач глузував з лідера “Слуги народу” Дмитра Разумкова, коли той заявив, що Україна не амністує підтримуваних Росією бойовиків. Дослідження було проведене спільно з аналітичною компанією “Singularex” в рамках ініціативи Громадської організації “Інтерньюз-Україна” – “UkraineWorld” (ukraineworld.org) – за допомогою “Neural Networks” та методів “Artificial Intelligence”.

Фото: voxukraine.org, internews.ua 

Exit mobile version