У Запоріжжі почався сезон знижок на торговельних платформах. Експерти відповіли, чи справді Чорна п’ятниця вигідна для покупців.
Inform.zp.ua розповідає як запоріжцям не стати жертвою маркетингу у час розпродажів.
Кому вигідна Чорна п’ятниця?
Володимир Вахітов, доцент Київської школи економіки, керівник Центру поведінкових досліджень та комунікацій BeSmart KSE розповів для “Еспресо”, що в ході чорної п’ятниці немає сторони, яка однозначно виграє.
“Є покупці, які можуть знайти привабливі для них знижки — і тоді вони виграють. Є продавці, яким вдається продати запаси товарів та оновити асортимент, плюс заробити трішечки більше на тому, що є такий загальнонаціональний хайп навколо чорної п’ятниці. Але немає однозначної відповіді, хто точно виграє, а хто — програє. В принципі, від торгівлі виграють всі”, – розповідає експерт.
Також Володимир додає, що в Україні це просто маркетинговий хід:
“У нас це просто черговий маркетинговий хід, а не період ультра-мега-суперзнижок. Наприклад, в Україні я ніколи не бачив знижок більше 50%. Водночас у нас деякі продавці починають знижки з понеділка, розпродажі тривають цілий тиждень”.
За словами дослідника чесність знижок залежить від репутації магазину.
“Тобто якщо магазини постійно будуть вдаватися до хитрощів – до них просто перестануть звертатися, і вони врешті-решт втратять більше, ніж магазини, які роблять меншу, але чесну знижку”.
Експерти з роздрібної торгівлі стверджують, що компанії знають, що покупці будуть щедро витрачати гроші напередодні святкового сезону. Тому довгі розпродажі дають компаніям більше часу для заробітку.
Келлі Голдсміт, професор маркетингу в Університеті Вандербільта, стверджує: “Вони, ймовірно, не проводять довші рекламні акції з доброго серця”.
Як не стати жертвою маркетингу?
“Я б сказав, що споживачів у цей період найбільше характеризує так звана “стадна поведінка”: всі побігли — і я побіг. І коли всі навколо щось купують, з’являється така інстинктивна реакція: раз всі беруть, то я теж хочу. На цьому і працює феномен чорної п’ятниці”, – розповідає Володимир Вахітов.
Порада, яку дають поведінкові економісти покупцям напередодні чорної п’ятниці – скласти список. Вони радять обмежити себе або кількістю товарів, які вам потрібні, або бюджетом. Потрібно зрозуміти, що вам потрібно, до того, як ви починаєте купувати.
Також експерти радять скористатися інструментом порівняння цін. Краще відстежувати ціни на товари, ще до початку Чорної п’ятниці, щоб розуміти, чи справді товари стали дешевшими.