Запорізький обласний контактний центр запустив чат-бот «Інфопростір» у Telegram. У цьому каналі запоріжці й переселенці зможуть отримати всю важливу інформацію про гуманітарну допомогу та соціальний захист, дізнатися більше про пільги для ВПО, сферу охорони здоров’я, освіту, житлово-комунальні послуги, чи надіслати звернення до місцевої влади. Поговорімо про це детальніше.
Запорізький обласний контактний центр уже понад 10 років приймає телефонні звернення від місцевих жителів і дає роз’яснення. Ідея створити чат-бот виникла кілька років тому, ще до повномасштабної війни. У такий спосіб планували залучити молоду аудиторію. Адже серед людей, які звертаються до контактного центру телефоном, більшість становлять люди похилого віку (у 2022 році 19% звернень надійшли від пенсіонерів, а у 2021-му – 13%).
«Можливість подавати звернення в електронному форматі, на e-mail, існує вже давно. Проте 99,5% звернень надходять до контактного центру в телефонному режимі. Адже переважна кількість людей, які до нас звертаються, користуються саме телефоном. Ми не очікуємо, що поява чат-бота зменшить кількість тих, хто нам телефонує. Але прагнемо розширити список каналів, за якими до нас можуть звертатися громадяни», – розповідає директорка Запорізького обласного контактного центру Ольга Савенкова. Чат-бот створили за підтримки проєкту USAID «Демократичне врядування у Східній Україні».
Крім того, у воєнний період чат-бот стає важливим каналом комунікації з громадянами, які перебувають на тимчасово окупованих територіях. Адже там глушать мережі українських операторів, і місцеві жителі не мають змоги зателефонувати до контактного центру. Проте можуть зайти до чат-бота за допомогою VPN.
Як користуватися чат-ботом:
- зайти в Telegram @InfoProstirZPBot і натиснути «Приєднатися»;
- у відповідь на привітання чат-бота натиснути «Почати»;
● вибрати потрібний пункт меню: «Подати звернення», «Редагувати профіль», «Подивитись історію звернень», «Переглянути відповіді на часті питання (щодо гуманітарної допомоги та іншої інформації для ВПО, пенсійного або медичного забезпечення, захисту прав людини та захисту прав споживачів, питань праці)», «Поділитися з чат-ботом файлами або іншою інформацією».
На першому етапі за допомогою чат-боту передусім інформуватимуть населення, щоб люди могли самостійно та швидко розв’язувати важливі для себе питання: як отримати гуманітарну допомогу, куди звертатися внутрішньо переміщеним особам. У чат-боті можна дізнатися телефони й графіки роботи медичних закладів, інших місцевих державних органів та установ. Також в «Інфопросторі» анонсують прямі гарячі лінії з представниками обласної влади й органів місцевого самоврядування, народними депутатами та фахівцями держустанов, що відбудуться найближчим часом.
Крім того, оператори контакт-центру зосередяться на прийнятті та реєстрації звернень у чат-боті.
«Коли людина подає звернення до чат-бота, оператор відповідає в режимі реального часу або реєструє та передає це звернення до органів влади, а вже згодом людина отримує відповідь. Поки що громадян найбільше непокоять питання соціального захисту», – зазначає начальник інформаційно-аналітичного відділу Запорізького обласного контактного центру Євген Карнаухов.
Підвищення рівня надання адміністративних, інформаційних і соціальних послуг жителям Запорізької області на підконтрольній уряду України території стало можливим завдяки щирій підтримці американського народу, отриманій через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID), і проєкту USAID «Демократичне врядування у Східній Україні», що забезпечив технічну й експертну допомогу в оснащенні обласного контактного центру Запорізької обласної військової адміністрації.