Ми у соцмережах
INFORM.ZP.UA - це інформаційний портал та веб-сайт новин міста Запоріжжя. Кожен день ми розповідаємо головні та свіжі новини політики, економіки, культури, криміналу, подій, спорту Запоріжжя та України. Фото та відеозвіти за сьогодні. Онлайн - актуальні та останні новини Запоріжжя та Запорізької області на день. Інформація та особи Запоріжжя. INFORM.ZP.UA публікує статті запорізьких журналістів, розслідування та чесну аналітику. Ми дуже цінуємо наших читачів і відбираємо та розміщуємо для них найважливішу інформацію про події міста Запоріжжя та області.
----:--
Ми у соцмережах
Головна » Кримінал » Резонанс » Україна відреагувала на “присвоєння” росіянами бренду “Мелітопольскої черешні”

Україна відреагувала на “присвоєння” росіянами бренду “Мелітопольскої черешні”

Україна відреагувала на “присвоєння” росіянами бренду “Мелітопольскої черешні”

Ілюстративне фото

В Мінекономіки України відреагували на те, що росіяни намагаються привласнити назву “Мелітопольска черешня” після окупації Мелітополя.

Голова урядової делегації, заступник Міністра економіки України Віталій Кіндратів заявив, що такі дії є недопустимими:

“Дуже складно вживати в одному реченні слова “росія” та “інтелектуальна власність”, бо москва довела, що ніколи не поважала ані права, ані власності, ані здобутків інших. Світова спільнота ніколи не визнає цю крадіжку. Мелітополь буде звільнено і Мелітопольська черешня залишається українською”, – сказав він.

Директорка Українського національного офісу інтелектуальної власності та інновацій (ІР офісу) Олена Орлюк також вказує, що це є черговим злочином росії проти національного надбання українців:

“росія вбиває наших дітей, стирає в попіл наші міста і нашу самоідентифікацію. Те, що роспатент фактично вкрав українське географічне зазначення, — черговий доказ жалюгідності москви. Не маючи свого спадку, вони окуповують, крадуть і приписують собі чужі здобутки”.

Нагадаємо, Роспатент видав свідоцтво про “виключне право” на використання бренду “Мелітопольська черешня” на користь окупаційної адміністрації тимчасово окупованих територій України.

Як “Мелітопольська черешня” стала брендом?

У 2020 році “Мелітопольська черешня” отримала офіційний статус географічного бренду в Україні, ставши першою українською ягодою, яка отримала визнання в Євросоюзі. До повномасштабного вторгнення чверть усієї черешні в Україні вирощували в Запорізькій області, а більша частина черешневих садів розташована в Мелітопольському районі. Тут на площі понад 1,3 тисячі гектарів десятиліттями вирощували ягоди, що стали основним джерелом доходу для багатьох мешканців регіону завдяки їх елітній якості та унікальному смаковому балансу.

У 2017 році Мелітопольська міська рада ухвалила Програму просування продукції на зовнішні ринки, розроблену за підтримки проєкту міжнародної технічної допомоги «Партнерство для розвитку міст» (Проєкт ПРОМІС). Програма передбачала підвищення експортного потенціалу міста та популяризацію місцевих виробників. У межах цієї Програми у 2019 році була створена громадська спілка «Асоціація виробників мелітопольської черешні», яка ініціювала реєстрацію географічного зазначення черешні як важливого кроку для розвитку місцевого підприємництва, захисту прав на продукцію і розширення експортних можливостей.

Мелітопольська черешня – це не окремий сорт, хоча у назві кількох сортів черешні дійсно присутнє слово «мелітопольська». Це 44 сорти, внесені в Державний реєстр сортів рослин, придатних для поширення в Україні.