Головна » Суспільство » Більшість людей не заселились: що не так із оновленими квартирами на Кияшка, 22 у Запоріжжі

Більшість людей не заселились: що не так із оновленими квартирами на Кияшка, 22 у Запоріжжі

Кияшка,22. Фото: Inform.zp.ua

У будинку на вулиці Кияшка, 22 у Запоріжжі, що постраждав від обстрілів у вересні 2022 року, завершили капремонт. Ключі мешканці отримали вже на початку цього року, але заселилась меншість власників квартир. Люди виявили недоліки та проблеми у ремонті.

Журналістка Inform.zp.ua поспілкувалась із мешканцями, виконавцем робіт та представниками керуючої компанії, а також звернулась до департаменту ЖКГ міської ради, щоб зʼясувати ситуацію.

Мешканці, зокрема, скаржились на непрацюючі вентиляції та газові колонки, які не вмикаються через відсутність тиску. Власник однієї з квартир Роман, який придбав її у вже відбудованому після російської атаки будинку, викликав спеціалістів, і лише після додаткових втручань вдалося отримати тягу.

“Я двічі викликав фахівців щодо вентканалу, вони сказали, що каналу немає, він в стороні 15 сантиметрів. І як можна прийняти квартиру без тяги? Я ще два рази викликав газівників, вони сказали і зафіксували, що тяга відсутня”, – розповів чоловік, який після цього відремонтував все власним коштом.

11 квітня у будинку провели перевірку роботи вентиляційних і димових каналів. Як пізніше повідомили у Департаменті з управління ЖКГ Запорізької міської ради в коментарі у відповідь на запит Inform.zp.ua, обстеження виконували представники керуючої компанії “Місто для людей Запоріжжя”.

“За результатами перевірки встановлено, що димові та вентиляційні канали придатні до експлуатації”, – зазначили у департаменті у відповідь на інформаційний запит.

Крім цих проблем, мешканці будинку також виявили й інші.

“Є недоліки, вони дрібні, але їх багато. Пороги не оброблені. Унітаз не закріплений, тобто хитається, не закріплена нова ванна. Шторки, які закриваються, вони одразу відпадають. В мене не працює колонка, тому що тиск води у ванні, він відсутній. Колонка не запалюється. … Ще був дощ, в мене балкон в склі, а в мене калюжа на підлозі. Думаю, дивно, як це може бути. Подивився: по вікну тече зверху. Поки не розбирався із цим”, – поділився спостереженнями Олександр, який поки не заїхав до відбудованого житла.

“Мені довелося найняти будівельників. На кухні перепаювали труби, зробили нову розводку, щоб можна було користуватися. Ванна хиталася, довелося закріпити силіконом. Унітаз теж хитався, перевстановили. Вікно ніхто не може зробити. Воно просто не закривається досі… треба змінювати механізм” – зазначив Максим, ще один мешканець будинку.

Крім цього, ми також побачили, як блимає встановлена лампа в кімнаті у одній з квартир, в якій на постійній основі поки ніхто не живе. А у двох інших квартирах встановили різне освітлення у ванній та санвузлі. Подекуди плитка та стіни в оселях з дефектами, а на одному з балконів тріснуло скло.

Освітлення. Фото: Inform.zp.ua
Дерев’яні пороги та скло. Фото: мешканець будинку Роман (зверху) та Inform.zp.ua (внизу)

У багатьох квартирах раковини на кухні повернуті таким чином, що під час користування людина змушена стояти під газовою колонкою, зачіпаючи її головою. Щоб виправити це й розвернути мийку, потрібно переробляти всі комунікації власним коштом.

Кухня в одній з квартир. Фото: Inform.zp.ua

Тамара, яка вже мешкає в будинку, скаржиться, що в оселі кілька разів вибивало електролічильник. Крім цього, її било струмом у ванній кімнаті та на кухні. Фахівець, якого вона викликала за власні кошти, не зрозумів, як змонтовані прилади електроенергії.

“Мені майстер три дірки зробив, поки потрапив у стіну, карниз прибивали … Міжкімнатні двері поставили на вхідні (у квартирах по дві вхідні двері. Та, що виходить у під’їзд, залізна, – ред.). Це ж міжкімнатні двері зі скельцями. У мене тут стояли з двома замками”, – додає жінка.

Фото: Inform.zp.ua (зліва) та з особистого архіву Тамари

Дехто намагається переробити все власним коштом, купує нові меблі й робить ремонт. Але є й ті, хто відмовляються щось вкладати. Багатьом потрібно облаштувати кімнати з нуля, що зупиняє переїзд у відремонтовані квартири.

Проблеми виникають і з укриттям, яке є в будинку. Під час спілкування із журналісткою 11 квітня ніхто не мав ключів. Причиною називали те, що ніхто не захотів брати на себе відповідальність за цей об’єкт. Тож доступу до нього фактично не було.

Водночас є й ті, кого цілком влаштовує ремонт, вони ставляться до ситуації з розумінням. 

“Ніхто євроремонт робити там і не збирався, це зрозуміло. Спасибі за те, що вони хоч його зробили. … Ну, нормальна квартира після ремонту, так. Немає якихось там шпалер, немає там чогось, але йде війна. Що ми хочемо? Щоб у нас там були мийки італійські? Ні, звісно. Усе за першою необхідністю, все зробили”, – сказала Галина, власниця однієї з квартир.

Таким чином, думки мешканців розділились: дехто розчарований і втомлений від недоопрацювань, інші – вдячні за те, що взагалі отримали дах над головою. 

Позиція виконроба

Виконроб ТОВ “Статусбудінжиніринг” Ігор Прінь, який відповідав за ремонт у будинку на Кияшка, 22, вважає більшість зауважень мешканців перебільшеними. За його словами, усі роботи виконувалися згідно з проєктом та будівельними нормами. Він також наголосив, що будинок збудований у 1950-х роках і вентиляційні канали залишилися з того часу.

Проблеми з вентиляцією виконроб пояснив тим, що майже у всіх квартирах поки ніхто не живе: немає притоку повітря, а отже й нормальної тяги. 

“Відкрили вікна, двері відчинилися, повітря пішло, народ походив, у всіх усе запрацювало, як не дивно. … Щодо димоходів, зараз усе перевірено. Вентиляція всюди працює. Там, де п’ята квартира, сказали погано. Був заклинений вентилятор, я його витягнув, дріт уперся просто у вентиляцію”, – підсумував він результат перевірки.

Частину критики він пояснює тим, що деякі мешканці раніше зробили у своїх квартирах дорогі індивідуальні ремонти, а тепер незадоволені тим, що після капремонту отримали “бюджетний варіант”. Наприклад, в одній квартирі були теплі підлоги, підключені до системи опалення, і через це страждали інші квартири, бо тепло “йшло” тільки туди. Тепер система вирівняна, і у всіх однакова температура.

Архівні фото будівництва на Кияшка,22. Фото: Іван Федоров

Щодо розбитого скла Прінь зазначає, що вони передавали квартири з цілими вікнами. Якщо щось розбилося – це, ймовірно, сталося пізніше, і мешканці мають звертатися до спеціалістів, а не до будівельників. 

Частину побажань мешканців під час ремонту враховували, про це розповідали й самі люди: деяким із них пішли назустріч й виконали індивідуальні зміни, наприклад, встановили старі двері. Виконроб також зазначив, що не всі запити можна було реалізувати через обмежений бюджет. А окремі побажання взагалі суперечили будівельним нормам, і в такому разі будинок просто не пройшов би офіційну перевірку.

Проблему з відсутністю доступу до укриття виконроб також пояснив: 

“Ніхто не хоче брати відповідальність за матеріальні цінності в укритті. Там знаходиться бойлер, унітаз, умивальник, бойлер, душова, вентиляційні системи. Ніхто на себе не хоче взяти відповідальність. Відкрийте, а хто буде охороняти? Розкрадуть і все”, – сказав Прінь.

Підсумовуючи, побажання мешканців зробити краще, ніж є, він назвав нереалістичними. 

“Елітне будівництво із заробітною платою 8500 гривень. Ну, його не буде. Люди хочуть усе за державний кошт. «Зробіть так, як я хочу». Ну, це не індивідуальне будівництво. … Є правила, є закони. Працюємо ми за правилами і виконуємо закони. Усе. Елементарно. Незадоволених багато, скрізь, по всіх містах. Усім не догодиш, але є країна, яка воює. Робітники всі офіційно працювали, всі податки платили”, – зазначив виконавець робіт.

Що розповіли у керуючій компанії та департаменті

Мешканці, з якими ми поспілкувалися, також звернули увагу на відсутність прибирання у підʼїздах. За коментарем 11 квітня ми звернулись до керуючої компанії “Місто для людей Запоріжжя”. Там підтвердили: клінінг за цією адресою не проводився, оскільки ця послуга не включена до тарифного плану. Однак вже за кілька днів нам надіслали фото і зазначили, що прибрали у двох під’їздах, а у ще один потрапити не змогли.

Фото: пресслужба ТОВ “Місто для людей Запоріжжя”

Щодо укриття та ключів, пояснення компанії повністю збігається з поясненням виконроба. Раніше мешканцям пропонували обрати відповідального, який би зберігав другий ключ від укриття і забезпечував доступ у разі потреби. Проте жоден із жителів не погодився взяти на себе цю відповідальність. 

У Департаменті з управління ЖКГ 25 квітня нам також пояснили ситуацію з укриттям: ключі від сховища, які до цього знаходились у них, запланували передати на баланс керуючій компанії. 

“Додатково повідомляємо, що при неодноразово проведених зустрічах із мешканцями житлового будинку, ними була надана відмова від отримання ключів”, – зазначили у департаменті.

Крім цього, там повідомили, що після перевірки димових і вентиляційних каналів звернень від мешканців будинку №22 по вулиці Кияшка не надходило.

Сьогодні вдень, 28 квітня, за декілька годин до публікації цього матеріалу, ТОВ “Місто для людей Запоріжжя” зібрало мешканців, які виявили бажання, і надало їм копії ключів від підвального приміщення.


Здійснено за підтримки Асоціації “Незалежні регіональні видавці України” та Amediastiftelsen в рамках реалізації проєкту Хаб підтримки регіональних медіа. Погляди авторів не обов’язково збігаються з офіційною позицією партнерів.